Technika >
Opravy,Technika >
Gufera
Gufera slouží k hermetickému uzavření dvou prostorů, mezi kterými prochází hřídel, náhon či něco jiného...
Gufer se vyrábí hrozně moc typů, pro náší potřebu (jawa 50) se používají uplně obyčejná gufera s jedním břitem jedno gufero vás vyjde na pár korun.
Značení guref vypadá takto
xx-yy-zz | xx-vnitřní průměr gufera, yy-vnější průměr gufera, zz-šířka gufera (př. 17-30-7) rozměry jsou udávány v mm !
Jawa 50 typ 550, 555, 05 | Umístění | Počet |
15-35-7 | kliková hřídel | 2x |
25-42-7 | hřídel pro řetězové kolečko | 1x |
|
Jawa 50 typ 20, 21, 23 | Umístění | Počet |
17-30-7 | kliková hřídel | 2x |
25-42-7 | hřídel pro řetězové kolečko | 1x |
15-35-7 | pravý víko motoru | 1x |
Výměna gufer
Výhodou při výměně gufer je že není zapotřebí půlit motor, například jako u výměny ložisek.
Výměna gufer je velice jednodochá, chce to jen trochu cviku a pak to jde samo.
Nejprve si odmontuje věci které nám při téte operaci překáží, pokud chceme měnit gufero na levé straně u
spojky, musíme sundat celý primární převod, samotný spojkový koš sundávat nemusíme, při výměně ložiska pod magnetem musíme demontovat celé zapalování včetně magneta.
Po odstranění věcí které nám překáželi se pustíme do samotného vyjmutí gufera, postačí nám k tomu šroubovák a chvilka času. Gufero vydloubneme ven z vnitřní strany, od kliky.
Když se nám podaří gufero dostat ven, tak vezmeme nové gufero které si před nasazením namočíme do oleje, aby při prvním startu nešlo nasucho a nepoškodilo se.
Nové gufero stačí opartmě zatlačit či zabouchat zpět jako gufero puvodní, je lepší postupovat pomalu a kontrolovat aby se nám gufero nějak "nesrulovalo".
Zpět