WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika
Teorie o 2T motorech
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Články z časopisů
apd...
Moto
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ
Jawa 50 sport Jawa 50 sport Jawa 50 sport Jawa 50 sport

Úpravy mýho fichtla, aneb prasečina na Ntou !

V zájmu zachování funkčnosti vašeho stroje nedoporučuju cokoliv napodobovat.

Jawa 50 Pionýr

Současná konfigurace. Válec dvoukanál "nataženej" kam to šlo.. Hlava od Stejskyho s mini spalovákem. Karburátor Dellorto 21mm. Výfuk kuchlej origoš. Výfuk mám v plánu vyměnit za laďák. Nemám to ani tak moc spočítaný jako spíš bych řekl vymyšlený. Nějak se nenašla chvilka na jeho výrobu. Hned jak dotáhnu ten výfuk (což možná docela potrvá) očekávám menší peklo. Bohužel né pro řidiče, ale spíš pro motor. Současným výfukem je motor dost přiškrcenej, tak doufám, že ten laďák nebude poslední kapka pro už tak dost vylítanej motor.


o několik let později..


Fichtl je narozdíl od mého Simsona stále v provozu, ale vše je tak nějak nedotažené. Nevzpomenu si už co všechno jsem na motoru testoval. Každopádně bylo v plánu tyristorové zapalování, které skončilo ve fázi vyleptání desky. Válec prošel dalším napilováním, což nebyl úplně nejlepší nápad. Maličko jsem to přepísknul s časováním na výfuku a celý se to posunulo někam, kam jsem to posunout nechtěl. Dlouhou dobu jsem špatněj průběh výkonu připisoval velkýmu otevření válce, až jsem nakonec dospěl k tomu, že je to vlastně otevřený málo. Nevim už proč jsem měl vlastně takové obavy, ale byl jsem zbytečně opatrnej co se týče sacího kanálu. Hold zase jedna ze špatně pochopených nebo vysvětlených věcí, který si je človek línej pořádně ověřit. Takže když už jsem si nevěděl rady, začal jsem hledat infromace o "symetráku" a dopadlo to tak, že došlo k velkému protažení délky sání. Světe div se, ono to jede ! Teda od "půlky" vejš to jede. Reakce na plyn v nízkejch otáčkách byla prostě katastrofa. Častečně to bylo daný celkovou konfigurací válce, ale i tak se mi na tom něco nezdálo. Po několika zoufalých hodinách nikam nevedoucího ladění se podařilo vše nastavit s ohledem na ideální průběh od nízkých otáček. Zásadní problém byl v karburátoru a to konkrétně v pár malých otvorech jedné součástky karburátoru. Napovím, trysky to nejsou.







Karburátor Jikov 2918HC, snížená origo hlava, jednokroužkový píst, zkrácené origo výfukové koleno + převařený origo výfuk. Je to sice prasečina, ale v průběhu ladění to mělo i svoje dobrý chvilky. Maximálka těsně pod 80 km/h s tím, že motor je už prakticky po smrti. Chtělo by to alespoň nový ložiska a kliku, ale asi nemá smysl se v tom dál vrtat v týhle podobě. Mimochodem všimněte si výfuku na fotce č. 20. Celkem zajímavý model řekl bych, ale kupodivu to s ním vůbec nejelo. No za pokus to stálo..



Starý vzhled už nefrčí a tak stroj prošel přeměnou na typ 23 Mustang. Hvězdicová hlava se ukázala jako nepoužitelná. Špatnej spalovák ? Nevím ! Zkrátka to s ní nejelo podle mých představ. Upravená origo hlava snad zajistí lepší chod motoru ve "vysokých" otáčkách.

finální podoba po přestavbě.. co k tomu dodat.. v té době to hold takhle bylo v módě..



...když vám někdo řekne, že zvýšení výkonu nemusí být až taková věda

Sací kolínko vlastní výroby, Karburátor Jikov 2918 HC, tryska +-72, hvězdicová hlava, upravené časování výfuku a sání, zkoušel jsem to doladit s výfukem Hikone, ale místo nárůstu výkonu to výkon ztrácelo a to dost razantně. Krouták na spodku byl v této kombinaci téměř nulový, "vyřešil" to origo výfuk, s ním to alespoň trochu jede. Maximálka ?


Fotky úplně dole ukazují, jak to vypadalo těsně po generálce motoru, nalakování a složení kostry do provozuschopnýho stavu. Jelikož se ke mě tenhle kousek dostal v již takhle ořezaném stavu, tak sem z něj udělal to co vidíte na fotkách. Prostě stroj na překonávání kratších vzdáleností, hlavně po vesnici.

Jawa 50 sport Jawa 50 sport

Zpět


sesa-moto.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa.webzdarma.cz | jawa50zavody.wz.cz | jawamania.info | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawadily.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?