Motorky >
Fichtl >
Jawa 50 typ 23
Jawa 50 typ 23
JAWA 50 Typ 23 MUSTANG se stal v roce 1969 nejostřejší verzí Pionýra. Po Pionýru 21 přihází úplně nově přepracovaný motocykl podobající se divokému HŘEBCI na dvou kolech se širokými řídítky. Je šestým typem a posledním motocyklem v legendárním taženi Pionýra na Slovensku v Povážské Bystrici. Mustang od svého předchůdce převzal základní rys rámu, motoru, přední a zadní vidlice, kol s řetězovým převodem. Přesto z něho vznikl nový motocykl pro volnou jízdu. Zasloužila se o to především nádrž, která je identická jen pro Mustanga. Vznikla u firmy Italjet pocházející z Itálie, kam jsme vyváželi motory z Pionýrů, které se tam licenčně montovaly na Italské motocykly. Na oplátku jsme dostali nádrž na našeho Mustanga. Rám převzatý od předchůdce Pionýra 21 byl doplněn o nosník sedla, pod kterým byl ukryt. Dalším originálním dílem byla šestilitrová podélná nádrž a schránka na nářadí, u které byl držák hustilky. Přední vidlice měla zcela novou zakulacenou výkyvnou masku světla, v níž byl ukryt tachometr a přepínač. Motocykl měl jak vzadu tak vpředu kruhové mělké blatníky s odlišností u předního blatníku, který měl u novější verzí přinýtovaný držák. Starší verze blatníku pak měla protáhlý držák vedoucí přes blatník. Karburátor zůstal nezměněn, pouze byl spojen pomocí manžety s filtrem, který byl schován pod nádrží. Zbytek motoru zůstal nezměněn. Dle výkonu alternátoru a tím i odlišné elektroinstalace se vyráběly dvě verze Mustangů. První označovaná jako typ 23 měla výkon alternátoru 20W, což představovalo 15W pro přední a 5W pro zadní světlo, a druhá verze označená 23 A měla alternátor o výkonu 30W, který byl rozdělen v poměru 25W ku 5W ve prospěch předního světla. MUSTANG se prodával v roce 1972 za 4.090 korun československých. V roce 1982 byla éra Pionýrů ukončena.
Technické údaje
Motor
Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
|
Míry a váhy
Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
|
Karburátor
Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
|
Zapalování-elektrika
Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
|
Kola
Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy
|
dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,8ccm
38mm
44mm
1:9,2
2,6Kw (3,5K) / 6500ot/min
60km/hodině
2,3l/100km
8l / 0,75l
25%
|
930 mm
1780mm
600mm
65kg
70kg
150kg
90 mm
85 mm
|
Jikov 2917 PSb
17 mm
68
38
|
6V
20 W / 30W
5W Pal 02-9211,04
8V-02-9210.30
Brisk N15C/N14C
15W / 25W
15/15W/-25/25W
5W
0,4mm
1,2-1,5 mm
|
2,50/16"
2,75/16"
1,5 A x 16
1,5 A x 16
1,5 atp.
1,9 atp.
36 ks
160mm
M 3,5
125/20 mm
|
Zpět